domingo, 24 de enero de 2021

EL MEU DIA A DIA COM A MONJO

 Hola em dic Quique, avui un dia mes al meu diari personal.

El primer que he fet aquest matí ha sigut aixecar-me a les 2 de la matinada, he abandonat la meva habitació il•luminada amb espelmes, he baixat les escales per entrar a l’església a fosques i celebrar el primer servei del dia.

Desprès m’he decidit per tornar al llit a descansar fins que surti el sol, desprès d’un simple esmorzar amb pa.

A les 9:00h és celebra el tercer servei religiós. 

Ens reunim cada dia a la sala capitular per discutir assumptes interns incloses les qüestions de disciplina, els problemes al monestir i les notícies del món exterior que afectaven la comunitat, com per exemple la mort d’un rei. Desprès anem a menjar, ho fem escoltant algun passatge de la Bíblia.

El servei principal del dia és al migdia on estudiem i contemplem. Passem bona part del dia pregant o meditant. El servei de nones es recita a les 15:00h.

Al final del dia es deixaven els serveis de visperes a la tarda i les completes pel termini de la jornada. Cada un d’aquests serveis s’acompanyava del cant dels monges i desprès de les oracions, ens retirem aviat al llit, llestos per començar un nou dia d’oració i contemplació en matines 7 hores més tard. A les 19:00h vaig a dormir.

No hay comentarios: