jueves, 12 de febrero de 2015

El Risc

Recordo les paraules de Sant Pau:
"Tingueu entre vosaltres els mateixos sentiments que va tenir Crist."
Li demano al Senyor que m'ofereixi el seu cor....
I veig com em treu el meu cor de pedra... i em posa el seu cor de carn.
Tinc una sensació estranya.
Torno al meu món amb el cor d'algú diferent a mi.
           
Sento un insistent desig de pregar.
Corro cap al meu racó de pregària
i sento en el meu cor coses que no esperava...

Passejo per un carrer on hi ha molta gent.
La gentada de sempre.
Però, sorpresa... avui els miro d'una altra manera.
Sentiments, pensaments... molt diferents al que estava acostumat...
           
Torno a casa, i, tot caminant, miro els arbres, i els ocells,
els núvols, els animals... i tota la naturalesa
és com si tingués un color diferent!

A casa, a la feina, miro la gent que no em cau bé
i noto que reacciono d'una altra manera....
Igualment em passa amb persones amb que abans ni veia.
I, em sorprenc en adonar-me que actuo diferent
fins amb les persones que més estimo.

M'adono que, amb aquest cor nou,
sóc fort davant algunes situacions, que abans defugia...
A voltes el cor vessa tendresa, a voltes, espetega d'indignació...
El meu cor nou em fa més independent.
Continuo vinculat a moltes coses...
però poc a poc deixo d'estar-hi tan enganxat.
Em sento lliure per desprendre'm d'elles...
I ho comprovo amb goig... esdevenint cada vegada més lliure.

Després m'espanto en comprovar on em porta tot això.
Situacions problemàtiques...
Em trobo assumint coses que fan absurd el meu desig de comoditat.
Dic coses que em porten conflictes.

Finalment retorno a la teva presència, Senyor, per tornar-te el cor.
Ha estat genial portar dins el cor del mateix Crist.
Però encara no hi estic preparat...
Encara necessito protegir el meu jo...

No obstant, malgrat torno a tenir, altre vegada, el meu pobre cor,
sé que sóc una persona diferent,
perquè encara que hagi estat una estona,
he sentit el que significa tenir aquest cor,

tenir en mi els mateixos sentiments de nostre Senyor Jesucrist.

Anthony de Mello

No hay comentarios: