jueves, 26 de mayo de 2016

PREGÀRIA GANDHI

SENYOR… Ajuda’m a dir la veritat davant dels forts i a no dir mentides per a guanyar l’aplaudiment dels febles. Si em dónes fortuna, no em llevis la raó. Si em dónes èxit, no em llevis la humilitat. Si em dónes la humilitat, no em llevis la dignitat. Ajuda’m sempre a veure l’altra cara de la medalla, no em deixis culpar de traïció als altres per no pensar igual que jo. Ensenya’m a voler a la gent com a mi mateix. No em deixis caure en l’orgull si triomfo, ni en la desesperació si fracasso. Més aviat recorda’m que el fracàs és l’experiència que precedeix al triomf. Ensenya’m que perdonar és un signe de grandesa i que la venjança és un senyal de baixesa. Si em lleves l’èxit, deixa’m forces per a aprendre del fracàs. Si jo ofengués a la gent, dóna’m valor per a disculpar-me i si la gent m’ofèn, dóna’m valor per a perdonar. Senyor… si jo m’oblido de tu, mai t’oblidis de mi!


Mahatma Gandhi

No hay comentarios: