miércoles, 7 de octubre de 2015

Una història per començar el camí


Hi havia una vegada... Les històries maques i els bons contes comencen així. Però aquesta història té l’avantatge d’ésser real i Mossèn Emmanuel de Marsac, que és qui ens la va explicar durant un recés, encara viu. «Tot just ordenat mossèn el juny del 54, ben jovenet, vaig ser enviat a Marlhes i vaig descobrir al “noi” del país que tothom venerava, Marcel·lí Champagnat, el petit pagès que serà beatificat a Roma, el Maig del 55 pel papa Pius XII. Ben aviat la parròquia desitja tenir una estàtua del Benaurat. Es va trobar a un escultor (de St Etienne... o de la regió), M. Brun. Sense temps a perdre,l’home va venir a visitar Marlhes. Ell es posa a la recerca d’una pedra capaç de respondre al que li espera. El Pare Rouchon em demana que acompanyi a l’escultor a la muntanya veïna. I vat aquí que tots dos anem voltant a la recerca del granit multiforme dels monts de Chaussistre.. Caminem en silenci, caminem... durant molt de temps, L’artista s’atura, mira, es gira i de manera brusca m’indica, a uns 15 metres, una roca coberta parcialment de molsa i plantes salvatges. «  Ell està aquí! » em va dir ell, fascinat!!. Ens vàrem apropar. « Champagnat ! Sí, ell està aquí ! », ell va repetir la mateixa frase vàries vegades.
Ingènuament, vaig gosar a dir-li: «Vol dir que d’aquesta pedra en traurà al Pare Champagnat?»
«Jo no tinc res a fer » em va respondre ell, simplement jo trauré tot el que l’impedeix sortir i el paralitza, ell està aquí jo el vaig a alliberar». 

Aquesta reflexió es va gravar a la meva memòria. Hi torno a pensar 50 anys després! Cada dia m’acompanya. És una crida: «Deixa’t agafar per l’Artista, el teu estimat Senyor. Pacientment , ell vol extreure de tu, fer sorgir de tu, com de cadascú, la imatge i el reflex
del seu Amor, de la seva presència». (P. Emmanuel de Marsac)

Pastoral Marista 

No hay comentarios: