domingo, 14 de abril de 2013

Lluc 21,5-19: Amb la vostra perseverança salvareu la vida

Alguns parlaven del temple i de com estava decorat amb pedres precioses i amb ofrenes votives. Jesús digué: "De tot això que veieu, vindran dies que no en quedarà pedra sobre pedra; tot serà enderrocat." Llavors li preguntaren: "Mestre, ¿quan passarà tot això i quin serà el senyal que està a punt de succeir?" Ell digué: "Estigueu alerta, no us deixeu enganyar. En vindran molts que es valdran del meu nom i diran: ‘Sóc jo’, i també: ‘El temps arriba’. “No aneu darrere d’ells. Quan sentireu parlar de guerres i de revolees, no us esglaieu: cal que això succeeixi primer, però la fi no vindrà de seguida." Després els va dir: “Un poble s’alçarà contra un altre poble, i un regne contra un altre regne; hi haurà grans terratrèmols i pertot arreu fams i pestes, fets espantosos i grans senyals al cel. Però abans de tot això us agafaran, us perseguiran, us portaran a les sinagogues i a les presons i us faran comparèixer davant els reis i els governadors per causa del meu nom. Serà una ocasió de donar testimoni. Estigueu decidits a no preparar-vos la defensa: jo mateix us donaré una eloqüència i una saviesa que cap dels vostres adversaris no serà capaç de resistir o de contradir. Sereu traïts fins i tot pels postres pares, germans, parents i amics, i en mataran alguns de vosaltres. Tothom us odiarà per causa del meu nom. Però no es perdrà ni un de sol dels vostres cabells. Amb la vostra perseverança salvareu la vida!"

No hay comentarios: