domingo, 10 de mayo de 2015

Ressons de la pasqua de les Avellanes 2015: Amb Crist cap a les perifèries


L'experiència de la Pasqua enguany per mi ha estat com tornar a viure-la per primera vegada. 
He tingut la sort de compartir-la amb els primers nens que vaig tenir de monitora i l'he viscut al màxim. 
M'agrada poder portar al meu entorn la llum del Crist ressussitat, i engrescar als que m'envolten a apropar-nos a les perifèries, allà on trobem Jesús, allà on ens porta el cor.
Viure la Pasqua amb desenes de joves d'esperit que tenen els mateixos desitjos i propòsits que tu, fa que segueixi somiant amb la utopia i caminant cap a un nou món possible.
"Per educar cal estimar"
Maria Salas



Un trajecte de quatre dies, compartit amb persones que pugen a diferents parades, totes en una mateixa línia que comporta un mateix destí, obrir portes per poder arribar a les perifèries del nostre món. 
En aquesta vivència de comunitat humanitzada, se’m fa més fàcil atrevir-me a trencar les barreres que m’excusen i que m’impedeixen sortir de la meva zona de confort. A fer un pas, i comprometrem a portar la seva resurrecció, que es fa present en mi, allà on faci falta, sense privar a ningú del regal meravellós de la vida. 
Sílvia Gómez 


Aquesta primera Pasqua ha sigut una experiència que m’ha marcat i ha fet que em replantegi canvis, i canvi una mica “els meus defectes”, tot i que és una feina costosa, i els canvis seran poc a poc, crec que podré aconseguir-ho. Encara que he de dir que sóc persona i hi ha algunes coses que em poden costar i molt. Perifèries que costaran d’arribar i no només d’arribar sinó  de mantenir-me allà i no allunyar-me. Crec que durant el meu camí personal hi haurà moments de tot, on arribaré, em mantindré i m’allunyaré. Però com sóc persona, i no perfecte, dels erros aprendré. I sempre quan em senti perdut o allunyat intentaré retornar als moments viscuts de la Pasqua i em preguntaré dins meu; Què faria ell? I no només Crist, sinó ell ressuscitat en els altres, en gent concreta que m’aporta molt positivament i aporta molt als altres. Sé que tinc tota la meva vida per endavant, però ara és el moment, ara és quan em començo a formar com a persona i començo a formar la meva personalitat, el meu temperament, els meus pensaments i els meus sentiments vers a mi mateix i vers els altres. Des de la Pasqua fins avui hi hagut moments de tot; moments on he arribat a les meves perifèries, moments on m’he allunyat i sincerament em fa molta ràbia quan crec que vaig avançant i em trobo amb entrebancs que en la majoria de vegades, em col·loco jo involuntàriament o per simple espontaneïtat. Bé torno a repetir el camí cap a les perifèries és difícil, però sempre has d’estar acompanyat d’algú o d’alguna cosa.
Alejandro de la Rosa  


 


Per mi la Pasqua va ser una nova experiència on vaig tenir la oportunitat de conèixer gent nova, d'interioritzar amb mi mateixa i de desconnectar de la vida quotidiana i reflexionar sobre aquesta. Quatre dies de calma alhora que el companyerisme em feia estar amb l'energia per viure intensament. La Pasqua va estar molt bé, dinàmiques distretes i per reflexionar, animacions molt divertides, petites excursions per les rodialies, cants col·lectius i amb ritme, molt bones experiències i amb moltes ganes de que sigui l'any que ve per repetir!!
Clara Puig

Sempre es diu, i és ben cert, que cada Pasqua és diferent. Una Pasqua on la intenció era viure-la des de la llunyania i la tranquil·litat ha esdevingut de les més colpidores. La celebració de dijous ja deixava entreveure la tendresa que existeix en el servei i l’entrega. Per a mi, des de rentar-se els peus fins al moment de gràcies i enviament del diumenge, allò que he sentit més present ha estat l’amor. Un amor que Jesús va fer servir per transmetre el seu missatge. Un amor que ha de ser present a l’hora de posar-nos al servei dels altres. Donar-lo a l’hora d’anar a les perifèries i implicar-nos, però no siguem hipòcrites pensant que som salvadors/es, perquè sovint, quan sortim “cap a fora”, rebem més del que donem. Llavors… Què hi tenim a perdre?
 Aida Encabo



Por segundo año consecutivo, los Jóvenes Maristas en Acción, celebramos junto a nuestros hermanos catalanes  la vivencia de la Pasión y de la Resurrección de Jesús en un clima emocionado ,de reflexión, de espiritualidad y alegría. 
Bajo al lema :"Amb Christ cap á les perifèries",vamos hacia ellas, luchando contra nuestros miedos, dudas y debilidades, en un intento de acercarnos a los demás, aportando un ladrillo pequeñito sobre el edificio de Amor que Jesús, fuente de Esperanza, intuyó, para cambiar la realidad cotidiana que nos rodea.
Markos Palamaris

La Pasqua nos dió la oportunidad de experimentar la tristeza y el dolor de la pasión de nuestro Señor, así como la alegría de su Resurrección, junto con otros jóvenes como una gran compañía . Fue una experiencia muy poderosa, que nos dió el impulso necesario para cambiar el pensamiento, al darnos cuenta que la pasión y resurrección de Cristo están determinados por nuestras acciones en el día a día.
Antonis Dasyras - Ioanna Dasyra

 

Aquest any la Pasqua convidava a anar cap a les perifèries, a sortir de la zona de confort, a "emmerdar-se pels altres" com ens van proposar els Cor Oberts al camí de la creu. Un cop més he viscut la Pasqua des del servei, que per a mi és una zona de confort. Ara, després de la vivència a Les Avellanes,  toca sortir de la zona de confort i "emmerdar-me" portant aquest missatge als entorns més propers comparteixin o no la meva vivència de la fe.
Cristina Capdevila 

  

No hay comentarios: