viernes, 5 de julio de 2013

Meditació per a l’Anunciació


«El “Fiat” de Maria és l’expressió d’un desig, i no d’un darrer dubte. Dient aquestes paraules, Maria expressa la vivesa del seu desig més aviat que no en demana la realització, com si fos algú que restés amb dubtes.[...] A l’obsequi de la seva promesa gratuïta afegeix el mèrit de la seva pregària : Que es faci en mi segons la teva paraula! (Lc 1,38). Que la paraula faci de mi el que diu la teva paraula!
Que la paraula que des del principi estava amb Déu es faci carn de la meva carn segons la teva paraula. Que es compleixi en mi , t’ho prego, no la paraula pronunciada que és transitòria, sinó aquesta paraula que he concebut perquè romangui vida. Que no sigui tan sols perceptible a les meves orelles, sinó visible als meus ulls, palpable a les meves mans i que pugui portar-la en els meus braços. Que sigui, no la paraula escrita i muda, sinó la paraula encarnada i vivent... no modelada per una ploma sense vida, sinó gravada per obra de l’Esperit Sant. Que es faci en mi així com mai no s’ha esdevingut ni s’esdevindrà a ningú. Que la teva paraula sigui posada en les meves entranyes, segons la teva promesa. Crido la paraula insuflada en mi en el silenci, encarnada en una persona, corporalment barrejada a la meva carn. I que tot es faci en mi, segons la teva paraula!

Sant Bernat (1090-1153) 

No hay comentarios: