Dret a l’accés a l’aigua potable
L’aigua neta i el sanejament són uns dels principals objectius de desenvolupament sostenible. Els països de tot el món s’han compromès per fer que, d’aquí al 2030, s’aconsegueixi l’accés universal i equitatiu a l’aigua potable a un preu assequible per a tothom. Un objectiu
que ja estava recollit a l’article 24.2 de la Convenció sobre
els Drets de l’Infant en què es convidava els estats a garantir el subministrament [...] d’ aigua potable salubre.
L’aigua neta i el sanejament són uns dels principals objectius de desenvolupament sostenible. Els països de tot el món s’han compromès per fer que, d’aquí al 2030, s’aconsegueixi l’accés universal i equitatiu a l’aigua potable a un preu assequible per a tothom. Un objectiu
que ja estava recollit a l’article 24.2 de la Convenció sobre
els Drets de l’Infant en què es convidava els estats a garantir el subministrament [...] d’ aigua potable salubre.
Menys de la meitat de la població de 39 milions d’ha- bitants a Tanzània disposa d’aigua corrent. Tan sols el 62% de la població compta amb pous d’aigua potable.
L’escola secundària Masonga Secondary School es troba aproximadament a 1 km del llac Victòria. Para- doxalment, però, des de la seva fundació, l’accés a l’aigua potable sempre ha estat un problema que s’ha anat resolent amb diferents solucions. Al principi es va optar per un sistema de molí de vent per bombar l’aigua, en un moment en què la població estimada era de 200 estudiants aproximadament. Ara, després de 25 anys de funcionament del molí de vent, l’escola té un miler d’estudiants i el molí no està en condi- cions de bombar la capacitat d’aigua que es demana i el seu manteniment és insostenible. Aprofitant que el govern ha portat electricitat a Masonga, l’ús d’altres mètodes adquireix rellevància: la comunitat edu- cativa ha decidit instal·lar una bomba elèctrica per bombar l’aigua del llac a l’escola i tenir suficient aigua per als estudiants, que ja no correran el risc d’anar cada matí ben d’hora, a la tarda o a la nit a buscar aigua al llac.
L’escola secundària Masonga Secondary School es troba aproximadament a 1 km del llac Victòria. Para- doxalment, però, des de la seva fundació, l’accés a l’aigua potable sempre ha estat un problema que s’ha anat resolent amb diferents solucions. Al principi es va optar per un sistema de molí de vent per bombar l’aigua, en un moment en què la població estimada era de 200 estudiants aproximadament. Ara, després de 25 anys de funcionament del molí de vent, l’escola té un miler d’estudiants i el molí no està en condi- cions de bombar la capacitat d’aigua que es demana i el seu manteniment és insostenible. Aprofitant que el govern ha portat electricitat a Masonga, l’ús d’altres mètodes adquireix rellevància: la comunitat edu- cativa ha decidit instal·lar una bomba elèctrica per bombar l’aigua del llac a l’escola i tenir suficient aigua per als estudiants, que ja no correran el risc d’anar cada matí ben d’hora, a la tarda o a la nit a buscar aigua al llac.
Un dels molins de vent instal·lats fa més de 10 anys pels Germans Maristes de Masonga.
Tanzània pretén augmentar el percentatge de persones amb accés a l’aigua al 87% a les zones urbanes i al 67% a les zones rurals.
Tanzània pretén augmentar el percentatge de persones amb accés a l’aigua al 87% a les zones urbanes i al 67% a les zones rurals.
La instal·lació de la bomba d’aigua que subministra aigua potable a l’escola afavoreix les capacitats de l’alumnat de Masonga, ja que redueix el temps in- vertit per obtenir l’aigua, a la vegada que millorarà les condicions de salut de tots els habitants de la comunitat reduint la presència de malalties, espe- cialment, les gastrointestinals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario