Les dinàmiques educatives han estat trastocades com a conseqüència de l'estat d'alarma. Això ha implicat un procés d'acceleració de moltes iniciatives d'innovació educativa i connectivitat, així com la participació de les famílies en alguns processos pròpiament escolars i l'autonomia dels infants en d'altres. Aquestes noves dinàmiques s'han reinventat per tal de garantir els objectius de fons de l'educació -en general, però en el nostre cas també de l'educació marista-, entre els quals hi ha el creixement i cultiu de l'espiritualitat.
L'acompanyament de rutines com les del bon dia a les escoles o dels projectes d'educació emocional i interioritat són un repte que fa anys que hem fet nostre a les escoles maristes, però com podem mantenir-lo en línia?
D'una banda, en l'acompanyament tutorial s'han anat realitzant diverses dinàmiques adaptades a la realitat dels grups. De l'altra, des de serveis centrals s'han facilitat recursos setmanals per a diferents etapes, uns recursos rutinaris que hem anomenat "Respira" precisament perquè la respiració és un dels elements principals dels processos d'interioritat que promovem a les escoles i obres socials maristes
No hay comentarios:
Publicar un comentario